Göteborg i akvarell, in real life.

Letade flera ggr i internets "ungdom", på modemets tid efter en gata som hette Ölvägen. Anledningen var att jag har en akvarellmålning daterad -41 Ölvägen. Hittade dock aldrig något.
Så i våras med modernt bredband fick jag för mig att söka efter den igen (dock utan förhoppningar) och fick en del sidträffar, bl.a. en från föreningen gamla majgrabbar som finns i kvarteren majorna i Göteborg. Gick in och tittade runt lite och helt plötsligt hade jag "min akvarell" framför ögonen, fast i svartvitt och med en båt framför trädet. Men att husen var desamma gick inte att ta miste på. Så det blev ett mail med efterföljande telefonsamtal och idag var jag där och såg "min" akvarell in natura. Det kändes riktigt bra. Det finns mycket intressant historia man inte känner till. Tydligen har denna gata bytt namn flera ggr mellan pöl o öl och gatan o vägen och vice versa. Hade jag känt till det nutida namnet hade det räckt med en vanlig telefonkatalog. Kan varmt rekommendera ett besök i området vid Göteborgsbesök och mellan 10-12 varje dag har föreningen gamla majgrabbar öppet i Gavannahuset. Tills dess får ni hålla tillgodo med mina bilder här.

Min akvarell.


I natura idag.




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0