Apropå "nya" arbetarpartiet!

Läser på politikerbloggen om en undersökning som gjorts av tidningen Connossieurs läsare som till 90% består av egna företagare eller chefsanställda.
98% av miljonärerna som tillfrågats i undersökningen tycker att regeringen gjort ett bra eller godkänt jobb under krisen.
90% av miljonärerna skulle rösta på ett alliansparti, varav 77% på moderaterna.
Då ställer jag mig frågan om det är något fel på Sveriges miljonärer, har de en eller flera skruvar lösa?
Varför vill miljonärerna rösta på ett arbetarparti???????????? Fundera gärna på det en stund och ta med dig slutsatsen till valurnan nästa år. Naturligtvis är det för att det ytterligare ökar på deras överflöd!
1% av Sveriges invånare äger 40% av Sveriges tillgångar. Pengar är makt, är då detta demokratiskt?

Hursomhelst ligger de nog illa till i dessa influensatider.



Kommentarer
Postat av: Ronny

Hej Ove



Som jag sagt tidigare, moderaterna har lyckats förvrida huvudet på en del genom att kalla sig för arbetarparti. Alltså inte arbetarEparti vilket är en jäkla skillnad. Ett trolleritrick utarbetat av Timbro på beställning av (M) inför valet 2006. Undrar vad nästa års val kommer att få för moderatslogan? Varför inte Moderaterna det "Nya" pensionärspartiet, med löfte om införande av ett pensionärsskatteavdrag i tre steg. Kanske Timbro nappar på idén, jag bjuder på den.

2009-08-26 @ 09:10:40
URL: http://ronson.blogg.se/
Postat av: LIGIZT

Att överhuvudtaget se politikerbloggen som en opartisk del i någon som helst debatt finner jag skrattretande. Politikerbloggen sågar allt som inte Bonniergruppen (pb,tv4,expressen,dn,resume m.m) har någon vinning av. En stor anledning till att jag aldrig kollar tvnyheter på 4an beror på deras egenintresse o vidare partiskhet i bl,annat piratfrågor och piratpartiet. Hur i höga helsefyr ska man kunna lita på en sådan nyhetsförmedling?

För den oinsatte,så är politikerbloggen=TV4. Ansvarig utgivare är Jonas Gummesson (TV4)

2009-08-29 @ 05:00:46
Postat av: LIGIZT

I övrigt finner jag det osannolikt att dessa borgarbrackor får 4år till som styrande i vårat rike.

Skattesänkningar när vi har budgetunderskott utan dess like. Småpengar till arbetarklassen, NÄR de har ett arbete vill säga. Hoppas lite elakt att alla som röstade på Alfons sist förlorar sina egna jobb, då får de se Det "nya arbetarpartiets" politik i vitögat.

2009-08-29 @ 05:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0