Yttrandefrihet, inget för FP.

Efter Wiehes bejublade framträdande i stadsträdgåren i Lidköping så ondgjorde sig ett antal borgerliga skribenter med Inghar Främberg i spetsen över att Wiehe gett uttryck för sina "kommunistiska" idéer och åsikter som de uttryckte sig, för att han lovordade Kubas sjukvård och utbildningsväsende. Detta borde han inte fått göra enl. dem.
Idag fick de svar på tal av en skribent i en insändare i lokaltidningen.
"Borgarna säger ju att det inte finns någon yttrandefrihet på Kuba, tydligen skall det inte finnas i Lidköping heller!"
Att de sedan vill kalla sig frihetens företrädare inom FP det talar väl för (mot) sig självt.

Näste folkpartiledare?????

Kommentarer
Postat av: Jan Wester

Jag håller helt med om slutsatserna när det gäller folkpartiet. Jag betvivlar starkt deras vilja att värna yttrandefriheten. Ibland vill jag gå så långt att jag även betvivlar om de stödjer demokratins grundfundament som faktiskt innebär att man har en regering och en opposition. Kommentarer om att det är fel att kritisera är alltför vanligt förekommande från den kanten. När de dessutom i valrörelsen ville bestämma vem som skulle vara programledare i debattprogrammen i valrörelsen och Jan Guillou borde bytas ut enligt dem fick jag nog av deras överhetsfasoner.

2009-08-14 @ 11:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0