Märkligt inslag om partiet i Aktuellt.

All reklam är bra reklam sa Bert Karlsson en gång och det får man väl hoppas att det gäller även kvällens ngt märkliga inslag om partiet i Aktuellt. Jag blev egentligen inte klok på vad det överhuvudtaget var man ville försöka få fram i reportaget, men det kanske säger mer om mig än reportaget i sig. Möjligen kan det vara så att det är ngn form av början till bakhåll mot Lars Ohly, som jag för övrigt tycker gör ett alldeles lysande arbete när det gäller de debatter han deltar i. Lättförståelig och tydlig. Sen kan man väl tycka att partiet har hamnat lite i skymundan i den politiska debatten, men att rå på den borgerliga maktstrukturen inom mediabranchen under rådande opinionsförhållanden där Alliansens enda livlina tycks vara att SD kommer in i riksdagen som vågmästare är naturligtvis inte helt enkelt. Där kommer vi alla medlemmar att behövas genom att ständigt skriva och skicka in insändare både till pappersdrakar och div. andra forum och välbesökta sajter på nätet. Det går inte att slå sig till ro och tro att ngn annan skall göra jobbet och funkar det inte så byter vi bara partiledare så är allt frid och fröjd. Personligen tror jag att det är rättvisefrågorna som är de frågor där folk sätter sitt hopp till Vänstern och då gäller det också att partiet lever upp till detta. Låt t.ex. jobbskatteavdraget vara kvar för alla som tjänar mindre än 30 000/mån. och föreslå ev. ytterligare skattesänkningar för alla som tjänar mindre än 20 000//mån. Det är enkel politik som folk begriper och att väljarna har lätt för att förstå och ta till sig de förslag partiet lägger tror jag är en av nycklarna till framgång. Samtidigt är det svårt för andra partier att slå mot frågor som innebär ett rättvisare samhälle. Och det finns gott om höginkomsttagare som har alldeles för mycket mer pengar än de behöver och klarar att göra av med. Som jag sagt tidigare. Valet 2010 är ett val tillbaka till framtiden där vi formar ett socialt rättvist Sverige utan fattigdom och misär och utan att andra samtidigt tillåts vältra sig i överflöd.


Låt rättvisan vara ledordet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0