Så kom då markoffensiven.

Ja Israel fortsätter att "våldta" och mörda palestinierna som de stängt in i Gaza. Det är tuffa grabbar, ungefär som att Ryssland skulle bomba Gotland sönder och samman. Allt detta skapat av "våra" frihetsälskande demokratier i västvärlden för att de tyckte synd om (med all rätt) Judarna efter andra världskriget. Man försökte lösa ett problem och skapade ett annat istället, eller ska man kanske säga att man försökte lösa en oförrätt genom att begå en ny. Undan med Palestinierna från deras land för att ge plats åt staten Israel som alltsedan dess backats upp till etthundra procent. Inte ens deras demokratiskt valda regering accepterades av demokratierna i väst, varför? Jag trodde i min enfald att folkets demokratiska utslag var just demokrati. Men så är det tydligen inte. Är de inte accepterade av de som kallar sig demokratiska från andra länder så är de tydligen inte demokratiska. Är det ngn mer än jag som blir förundrad?
Och vad gör vår "store starke" utrikesminister nu då? Han som var så "tuff" (när han hade USA bakom sig) i Georgienkonflikten, han märks knappast överhuvudtaget. Och de gånger han är synlig så är det det vanliga "korrekta" dravlet man får höra som inte finns ett uns av politisk vilja bakom. Israel får göra färdigt sitt först, sedan kommer "statsmännen" till undsättning för att kunna ge varandra ordentliga ryggdunkningar om sin egen förträfflighet i sina "herrklubbar". Kanske kan det i slutändan t.o.m. bli ett fredspris till någon av dem?
Ja det här är ju förstås min uppfattning av saken, men jag tror inte att jag är helt ensam.


Så här har Palestinierna förlorat sitt land alltsedan 1946, undra hur vi skulle reagerat själva om det hänt oss här i Sverige?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0