Holger den gamle "kådisen".

Återigen närmar vi oss ett val och återigen ställer sig Holger Gustavsson på "barrikaderna" för att få fason på E20. Har han inte hört talas om förbifart Stockholm och nu senast västsvenska infrastrukturpaketet? Alliansen bedriver enbart politik för att vinna storstadsbornas gunst och skiter fullkomligt i övriga landet. 45 miljarder (om nu någon tror att det slutar på det) kommer att gå till att "lösa" storstadsproblemen så man kan undra hur Holger tänkt sig få Anders Borg till att finansiera "byvägen" genom Västergötland? Det är ju trots allt Moderaterna som bestämmer Holger.
Tydligen har iaf Holger insett att det är lönlöst att bara kräva förbättringar av E20 så nu har han tagit till "storsläggan" och kräver i en motion att hela E20 skall byggas ut till motorväg. Jag tror han såss mot väderkvarnar, likt don Quijote.
Ja det kan inte vara lätt att vara Kristdemokrat under Moderaterna. Och inte kom han till EU heller stackarn, Men han får väl trösta sig med att han får jobbskatteavdraget på sin riksdagspension för det är han väl värd? Inte fortsätter du väl efter 2010 Holger?




Kommentarer
Postat av: LIGIZT

Vad gäller E20 har jag dålig eller inga synpunkter ;-) Men i min förhoppning så tappar "kådisarna" sitt mandat efter nästa val till förmån för PP :-))

Anser ärligt att KD är ett mkt farligt parti då mga religiösa väljer dem pga deras partinamn. Hur KD däremot läser sin frireligiösa bibel gällande mammon osv kan iaf jag inte begripa?? Sen har de ju tagit ställning för de fattiga pensionärerna oxå? Hm.. Det har jag inte riktigt förstått det heller?!

2009-10-16 @ 02:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0