Pensionsskojarna har högsäsong!

Ja det ena fondbolaget efter det andra ringer nu och förklarar att de är de som lyckats bäst när det gäller att få högsta avkastning på mina pensionspengar. Man kan ju tröttna för mindre. Men, men man kan också vända det till något positivt även om det kanske inte är helt snällt mot de ungdomar som ringer och rabblar sina förskrivna manus. Den som ringde idag konstaterade att jag inte hade ngt efterlevandeskydd så det bjöd de på (liksom den förra som ringde) och de såg till att mina pengar fick den bästa avkastningen för "bara" 40:-/mån. -Ja men nu betalar jag ingenting, sade jag då och fick till svar att då kanske jag inte heller fick bästa avkastningen och därmed så bra pension som möjligt. - Då får jag väl köpa några färre mjölkpaket i så fall, svarade jag då. -Ja men efterlevande skyddet då, fick jag som svar tillbaka. -Det är ju dina pengar som då ärvs av staten och det vill du väl inte, sa flickan i andra änden. -Jo det gör inget sade jag, staten kan nog behöva ha de pengarna för jag har ju bra service med vägar och sjukvård o.s.v. svarade jag och då blev det lite tyst en stund i andra änden.
Ja så kan man hålla på en stund och då blir ju dessa samtal genast lite roande istället för irriterande, ett litet tips bara.
För övrigt fick jag ett telefonsamtal från min gamla mor förra veckan eftersom hon hör till en av dem som blivit rejält blåsta av Folkskam! Hon skulle ta fram sitt orginalförsäkringsbrev så får vi se om det inte är dags att göra en polisanmälan mot dem för bedrägeri. Om inte annat så för att markera. 18miljarder gjorde de i vinst förra året men de har mage att "klä av" pensionärerna.

Anders Sundström, Folkskam?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0