Fin lördag trots Maud.

En tur till Trollhättan i lördags och rakt in i dimman på hemvägen när temperaturen föll. Ja Sverige är betydligt kallare nu även om man bortser från klimatet. Tog mig lite tid i lördags  och lyssnade på Centertragedin Maud Olofsson i Ekots lördagsintervju. Man blir verkligen inte förvånad att Centern går kräftgång i opinionsundersökningarna. Hon har svar på allt utan att svara på någonting. Det säger det mesta tycker jag. Intressant ändå att konstatera att Sverige sjunkit som en sten i OECD:s välfärdsliga under Alliansens regeringsår. På sossarnas tid var det alltid regeringens fel om man tappade ngn placering enl. Maud Olofsson. Men nu, nu är det finanskrisens fel enl. Maud trots att samtliga jämförbara länder även de drabbats av denna. Jag undrar hur länge de få centermedlemmar som finns kvar skall stå ut med henne?
Ändå tyckte jag att Tomas Ramberg trots allt var väldigt snäll mot henne i utfrågningen. Inga frågor om Vattenfall eller alla de miljarder vi skattebetalare på ett regelvidrigt sätt pumpade in i det stora vindkraftprojektet i Norrland där Maud Olofssons son var involverad. Han kanske sparar det "bästa" till nästa program hon kan tänkas ställa upp i, om hon är kvar?

 

Nej då var förmiddagen betydligt bättre när dottern red ut på Cover. Rehabiliteringsritt eftersom han häromveckan på något sätt skadade sig i hagen. Det var verkligen vackert i skogen bakom ridhuset.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0