Bra för Sverige!

Sven Otto Littorin avgår! Det var väldigt bra för Sverige under förutsättning att det inte kommer en lika dålig Moderat in som ersättare och den risken är väl tyvärr stor.
Littorin skyller avhoppet på den pågående vårdnadstvisten han har privat men jag undrar om inte Reinfeldt har ett finger med i spelet trots allt. Med ett utanförskap som idag är större än när Alliansen tillträdde 2006 så är det naturligtvis väldigt besvärande för Alliansen. De skyller ständigt på krisen, men sanningen är ju att halva mandatperioden har det varit tidernas högkonjunktur som bör ha haft en större inverkan än den konjunkturnedgång de ändå säger att de klarat bäst av alla. Nåväl nu är det som det är och det skall bli skönt att slippa höra denne fuskexaminerade politiker i framtiden. Eller som han själv sa: "-Jag är ingen stålman. Jag är jag, med mina fel och brister." Och det sistnämnda är det nog ingen som motsäger. De enda som förlorar på detta avhopp är väl våra komiker som tappar en inspirationskälla. Littorin inledde ju sin ministerbana med att vilja kora "årets arbetare" som då skulle få det stora nöjet och äran att äta middag med honom själv. De höga tankarna om sig själv verkar vara som bortblåsta idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0