Det "kollektiva" bemanningshelvetet!

Återigen har ett bemanningsföretag utmärkt sig på ett negativt (för att uttrycka sig lindrigt) sätt. Jobba snabbare annars får du sparken, var meddelandet från företaget till de anställda. När de fast anställda i snitt låg på 56 min på accordet så krävdes att de bemanningsanställda skulle ligga på 70 min. När skall det bli ett slut? Jag skickade in en motion till partistämman med krav om förbud för  "företeelsen" bemanningsföretag. Den gick tyvärr inte igenom och nu får jag väl vänta ytterligare två år och hoppas att opinionens vindar vänt till min motions fördel. Någon måste börja vända skutan åt rätt håll och är det någon som skall göra det är det Vänsterpartiet!
Att sedan detta elände som nu skett också sker på COOP:s lager är ju inget som precis tilltalar att man skall handla mer hos dem. Var finns det COOP-erativa tänkandet och solidariteten i den organisationen när man kan låta detta hända? Varför anlitar COOP överhuvudtaget bemanningsföretag? Har man ingen solidariskt utformad policy i koncernen?
Ni kanske själva sett det i TV4 nyheterna ikväll och har ni inte det så kan jag rekommendera ett besök på www.tv4.se/nyhetskanalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0