Rekommenderas, Vänerkräftor från Spiken!

Dagens eftermiddag blev det en åktur till Spikens fiskeläge på Kållandsö. Det är vackert därute och ger en härlig sommarkänsla även om det var mer sensommarkänsla vi var ute efter då suget i kräfttarmen hade börjat göra sig påmint. Så det blev ett besök i Goda Fiskens bod för dylikt inköp. Detta var definitivt ett av mina bättre inköp! Kräftorna var supergoda och de kan jag varmt rekommendera till övriga kräftsugna. Vill man envisas med att koka dem själv så går det att få köpa dem levande också men det anser jag helt onödigt då sältan och smaken på spadet var något av det bästa jag smakat.

Några andra bodar i Spiken.

Även Läckö Slott fick ett besök när vi ändå var i krokarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0