Har Maud Olofsson (C) "övernaturliga" krafter?

Att denna kvinna överhuvudtaget sitter i den svenska regeringen är något som verkligen borde skrämma väljarna! Hon vräker ur sig saker på ett helt otroligt sätt, sanning eller osanning oroar henne tydligen inte alls. Vem minns inte turerna kring Vattenfall som under Mauds ledning pantsatt hela företaget i Tyskland. Minnet sviktade då hos Maud. Och kanske är det så att Maud lider av något slags minnessjukdom? Ja frågan är sannerligen befogad efter partiledarintervjun som gjordes i DN. Jag citerar:

"När Maud Olofsson var tretton år kunde hon ligga i sin säng på kvällarna hemma på gården Högbyn utanför Örnsköldsvik och oroa sig. Sällan över djuren i ladugården eller över saker som hon önskade men familjen inte hade råd med. Nej, hon oroade sig över ozonskiktet.

– Jag kunde vara otroligt orolig. Jag tyckte att vi levde bra och skyddat, men så insåg jag att det fanns något därute som hotade och förstörde."

Då hör till saken (vilket GT/Expressen kontrollerat i en artikel i lördags) att när Maud Olofsson var 13 år (1968) så hade inte ens de första larmrapporterna kommit angående ozonets uttunnande. De kom först 6 år senare!


DN.

GT/Expressen

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0