Menar Alliansen allvar med valfriheten?

Valfrihet har verkligen varit ett ofta förekommande begrepp under denna senaste mandatperiod. Men vad menar Alliansen när de så lättvindigt kastar ur sig ordet valfrihet? Är det valfrihet utan några begränsningar eller är det en valfrihet du enbart har om du har pengar? Är det en i förväg av Alliansen bestämd valfrihet, eller är det en total valfrihet? Har jag, som vill välja ett kommunalt eller statligt alternativ någon valfrihet?

Om jag vill handla min mat i en kommunalt ägd affär, kan Alliansen lova att ge mig denna valfrihet då?

Om jag vill klippa mig hos en frisersalong som är kommunalt ägd, kan Alliansen lova mig denna valfrihet då?

Om jag vill tanka min bil på en kommunalt ägd bensinstation, kan Alliansen lova mig denna valfrihet då?

Om jag vill ha ett bankkonto på en kommunal eller statlig bank, kan Alliansen lova mig denna valfrihet då?

Om jag vill läsa en kommunalt ägd och utgiven tidning, kan Alliansen lova mig denna valfrihet då?

Eller är det så att Alliansen villkorat sin valfrihet till enbart privata alternativ? Då är det ju ingen valfrihet!

Menar Alliansen allvar med sitt tal om valfrihet så bör man ändra i kommunallagen så att kommunerna har rätt att starta den verksamhet som kommuninnevånarnas valfrihet efterfrågar!

Vill jag tanka min bil på en kommunal mack för att jag vet att det gynnar min kommun och då i slutändan även mig själv så skall jag väl i valfrihetens namn ha rätt att göra det då.

Så lev upp till ert mantra nu kära Allianspolitiker och verka för att även vi som vill välja kommunala eller statliga lösningar får valfrihet vi också, annars är det ingen valfrihet överhuvudtaget, enbart tomma ord!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0