Ett föredöme för arbetslinjen?

Kommer ni ihåg arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin? Det var han som köpte sig en fuskexamen i USA och satte upp på sin meritlista på regeringens hemsida. Ja han avgick ju i somras efter att ha blivit anklagad för att ha köpt sexuella tjänster.
Nu skall denne f.d. arbetsmarknadsminister gästforska (men det kallas jobb) om innovationer vid Stanforduniversitetet i USA. Ja han får ingen lön (den står nog vi för fortfarande), men han får ett skrivbord och en dator enl. egen utsago.
På frågan om vad han gjort sedan han avgick i somras svarar denne arbetslinjens företrädare: - Jag har ägnat mig åt att landa och ta hand om mig själv och min familj.
Att han spottat på alla andra som blivit arbetslösa, sjuka, utförsäkrade och allt skit som Littorin och Moderaterna ställt till med för vanligt folk verkar inte bekymra honom ett dyft. Och varför skulle det göra det? Han är ju Moderat och tillika en av arbetslinjens skapare. Politikerbloggen.


Kommentarer
Postat av: Lasse Strömberg

Vad är det för en liten lus som jagar muspilen?

2010-11-19 @ 10:34:53
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Oven

En kul grej bara :-)

2010-11-19 @ 11:39:07
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0