Gärna varg, men inte hos mig?

Stor uppståndelse idag p.g.a. en varg som råkade befinna sig i Helsingborgs utkanter. Ja den hade varit synlig vid djursjukhuset och personal därifrån hade fått klartecken att skjuta vargen med bedövningspilar. Varför frågar jag mig? Och inte blir jag klokare när jag läser förklaringen till att man ville söva den.
"-Beslutet om sövning fattades när den var i staden och på grund av att den kunde utgöra en trafikfara."
Det var nog det löjligaste jag hört! De borde besöka Hällekis (på Kinnekulle) där dovhjortarna springer kors och tvärs över gator och vägar, där kan man tala om trafikfara. Har aldrig hört talas om någon veterinär som yttrat att de skulle skjuta dovhjortar med bedövningspilar p.g.a. att de utgör en trafikfara, eller att länsstyrelsen skulle ge tillstånd för detta. Då skulle de inte få hålla på med annat än att bedöva dovhjortar.
Sanningen är väl som vanligt att alla vill ha varg men bara så länge den finns hos någon annan. Kommer den till "mig" så gäller det att hitta på någon lämplig ursäkt för att få den flyttad.
Läs mer hos SVT

.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hos mig får gärna vargen komma. Jag bor på landsbygden och har inga som helst problem med vargen. Tittar man vetenskapligt på det så är risken minimal att vargen skulle på något sätt hota mig eller min familj. Och då ser jag inget skäl att bli hispig.

2011-04-12 @ 23:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0