Saab's konkurs, räddningen?

Äntligen verkar turerna kring Saab lida mot sitt slut. Konkursansökan inlämnades idag och förhoppningsvis kan det leda till ett kinesiskt köp av konkursboet och att biltillverkningen återuppstår. Antagligen är detta den bästa och billigaste lösningen för kineserna också. Vill man sälja volymer idag så är det ju enbart Kina och Indien som gäller. Nu har jag ingen aning om GM fortsatt kan sätta käppen i hjulet om kineserna skulle köpa Saab men jag hoppas och tror att så inte är fallet. GM står inte högt i kurs hos många Saabägare idag kan jag nog lova och jag hoppas att deras agerande i Saab affären får konsekvenser för dem både i Sverige och i Kina. Kina klarar sig nog bra utan GM, men klarar sig GM utan Kina?

Färdigpinkat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0