Inget paraply hos S i Götene!!!!!!!

Håkan Juholts installationstal har uppenbarligen inte nått fram till S-medlemmarna i Götene, med ett undantag. Undantaget heter Björn Cavalli Björkman och jag lyfter på hatten för honom idag. Han har paraply att sträcka ut!
Minns ni Håkan Juholts installationstal? Han sa bl.a. följande:
"- Vi tror nämligen på ett samhälle, där den som står i solsken har ett ansvar att resa ett paraply över den syster eller bror som står i ösregn. Vi kallar det social demokrati."

Idag behandlade kommunfullmäktige i Götene vår motion ang. nödlån till de som drabbats av utförsäkring eller som får vänta månadsvis på sina utbetalningar från A-kassan eller sjukförsäkringen. Alla socialdemokrater utom en (som jag nämnde ovan) röstade emot detta. Jag undrar hur mycket social och demokrat det är i var och en av dessa? Paraply har de definitivt inte.
Att borgarna skulle rösta emot är ju inte så förvånande. Deras politik går ju ut på att bespotta dem som redan har det svårt. Och man kan ju undra vart KDs allt prat om att "värna den lilla människan" tagit vägen? En samling egoister hela högen!
Men att sossarna i Götene sällar sig till denna egoistiska samling gör mig faktiskt besviken. Var finns det sociala för dessa, förutom i namnet då? Det är märkligt att det är så stor skillnad mellan partiledarens bejublade tal ner till gräsrötternas totala ignorans i de verkliga politiska besluten. Pengar finns det ju i kommunen. Åtminstone till sånt som inte skall bekostas av kommunala medel. 4 miljoner till Dafgårds och 4 miljoner till Medeltidens Värld är tydligen viktigare än att hjälpa medmänniskor som oförskyllt hamnat i svårigheter, att hålla näsan över vattenytan.
Jag tror att sådana här yttringar ytterligare spär på politikerföraktet! Eller var har ni paraplyerna hos S i Götene?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0