En begravningsannons till Reinfeldt!

Att vissa saker berör och upprör en mer än vanligt kan nog de flesta skriva under på. Idag när jag öppnade papperstidningen så råkade jag ut för just ett sådant tillfälle. Det var en begravningsannons som borde få varenda medborgare i landet att verkligen sätta sig ned och begrunda vart vi egentligen är på väg i vårt en gång så fina Sverige. Lite ironiskt är det att i skrivande stund samtidigt höra morgonsoffans debatt i TV som handlar om Glenn Hysens son och andra homosexuella som "kommit ut". Hur många spaltmeter har det i veckan inte skrivits om grabben Hysen? Inte för att detta är ett oviktigt ämne och man skall inte sätta det ena mot det andra men i allvarets stund så är det sannerligen berättigat att iaf undra över prioriteringarna.
Varför reagerade jag då så kraftigt på denna dödsannons undrar ni säkert. Jo den innehöll en text skriven av pappan till sin nu omkomne son. Texten var som följer:

"Min älskade Marcus
De senaste 10 åren har du fört en kamp
emot det "trygga svenska" sociala systemet.
Trots din järnvilja och till skillnad från fega
ynkryggar, kämpade du till det bittra slutet.
Men striden för ditt adelsmärke,
rättvisa är  inte över. Jag kommer som din sista
önskan var,föra det kriget vidare
i ditt och din älskade dotter Elviras namn.
Rättvisan skall till slut stå som segrare."
Pappa

Nu vet jag ju inte vad det var han råkat ut för eller hur han slutade sina dagar men man kan definitivt inte ta miste på att adressen riktar sig till vårt sociala "trygghetssystem". Ett system som redan på Göran Perssons tid började naggas i kanten och som nu under Reinfeldts ledning håller på att raseras totalt. Bryr sig Reinfeldt? Bryr sig någon inom Alliansen överhuvudtaget? Och bryr sig någon av alla de som röstat fram dem att få möjligheten att föra denna inhumana politik?
Det är sannerligen dags för ett folkuppror mot hela samhällsutvecklingen! Ju förr desto bättre. Här har alltså en far och en dotter helt klart berövats sin son och far på grund av ett icke fungerande socialt trygghetssystem och i TV debatteras "hjältemodet" att som fotbollsspelare "komma ut" med sin homosexualitet. Vi bör nog börja prioritera om lite i vårt kära Sverige nu, innan det är försent! Reinfeldt blundar väl åt detta antar jag, det är väl roligare att berätta att men är bäst i klassen tack vare besparingar som berövar fäder och barn sina nära och kära! Alla mynt har en baksida herr Reinfeldt, men man får göra uppoffringen att vända på det för att kunna se det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0