Vem är egentligen Håkan Juholt?

Ett för den oinvigde ngt överraskande namn presenterades av S valberedningen idag, nämligen Håkan Juholt. "Experterna" säger att S nu kommer att gå hemåt (vänsterut) igen och det får man väl säga känns glädjande och framförallt nödvändigt. Samtidigt har jag hört att han var för EU medlemsskapet, men var han står i den frågan idag vet jag inte. Förhoppningsvis kan han bli den som verkligen tar strid mot EU för den svenska modellen och allt annat skit EU fört med sig och som Vänsterpartiet redan då varnade för. Förhoppningsvis kan han i så fall också fungera som en blåslampa i baken på de otroligt lama fackföreningsledare som idag enbart sitter på sina poster för sitt eget välbefinnandes skull. Att Juholt sen också har humor ser iaf jag som väldigt positivt. Han gjorde ju en kul liten film och lade ut på Youtube, det väckte intresse för hans person. Tur att det inte blev högermannen Damberg som blev föreslagen, då hade Reinfeldt redan kunnat räkna in ytterligare en mandatperiod är jag tämligen övertygad om.

"En vänstersväng är det enda raka", som Alf Norberg brukar uttrycka det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0