Nu förstår jag varför SOS ständigt kritiseras.

SOS alarm är ju allt som oftast i blåsväder genom märkliga ageranden som t.o.m. orsakat dödsfall. Råkade ju själv ut för en märklig händelse för ett par år sedan när jag skulle larma ambulans. Möttes då av en telefonsvarare som sade att  -det är många som ringer just nu ................
Det tog några sekunder innan jag förstod att det inte var ett skämt eller om jag slagit fel nummer. Tyvärr så hade jag slagit rätt nummer och så dåligt fungerade alltså larmtjänsten.
Så såg jag en artikel i tidningen häromdagen som handlade om just SOS alarm och där deras styrelseordförande fanns med. Styrelseordförande är alltså Moderaternas egen Västgöta-guru Johnny Magnusson (M). Mannen som i september kunde tänka sig att sälja ut alla småsjukhus i regionen men som nu inför omvalet i maj hade gjort en ordentlig kovändning. I alla fall ville de få det att framstå som det.
Så trots att valresultatet i regionen inte räckte längre än till ett rödgrönt minoritetsstyre så får man väl verkligen gratulera regionens invånare för att Johnny Magnusson inte fick chansen att försöka bedriva sjukvård på samma usla sätt som han driver larmtjänsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0