Omval idag!

Ytterligare en valkampanj kan läggas till handlingarna då det idag är omval till Västra Götalands Regionen. Det var visst 16 röster som inte blivit räknade som fick Centern att överklaga valresultatet. Det kostar några miljoner de 16 rösterna och jag undrar hur det låtit från Centern om det varit V som överklagat? Men men, rätt skall vara rätt. Frågan är väl om resultatet nu blir mer demokratiskt rättvisande om valrdeltagandet inte når upp till de nivåer som i höstas.
Det har iallafall varit intressant att se hur lite innehåll den Moderata politiken har nu. De svarar inte ens på direkta frågeställningar utan har mest hela valrörelsen ägnat sig åt att försöka smutskasta och sprida lögner om S och V. Ja de har ju t.o.m. försökt ljuga om sin egen politik genom att hävda att de nu helt plötsligt inte vill privatisera några sjukhus längre. Inte rent ut förstås utan inlindat och med omvänd retorik. Jag tror faktiskt att detta val kommer att bli början till slutet för Alliansen i hela Sverige! Oj vad många som kommit fram och sagt att de är trötta på Alliansens alla misslyckanden vad det gäller arbetsmarknadspolitiken, utförsäkringar och allt annat som verkligheten nu bevisat att de inte kunnat leva upp till. Jag ser faktiskt fram mot morgondagens valresutat med tillförsikt!
Hoppas att jag inte blir besviken i morgon kväll? Jag vet i alla fall att de som lägger sin röst på Vänsterpartiet kan gå med rak rygg från vallokalen med en seriös regionpolitik i bagaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0