Första Villa-segerna för säsongen!

8-1 mot Edsbyn, det är knappt man tror att det är sant. I mina ögon är Edsbyn en minst lika svåra motståndare som Västerås. Västerås som gav Villa en ordentlig lektion senast.
Var det då en vändning för Villa denna kväll? Ja det tror jag definitivt. Och vad det beror på tror jag mig ju naturligtvis också veta liksom alla andra amatörtyckare.
För det första så tror jag att Martin Johansson nu återigen är hemmastadd på sin givna liberoposition efter tränarnas tidigare hjärnsläpp att flytta honom till förmån för en div.1 spelare. Detta ger naturligtvis stadga till hela laget.
För det andra så tror jag att Mathias Nilssons intåg i truppen som tredjetränare per omgående gjorde väldigt gott. Mathias var själv en kämpe på isen som outtröttligt jagade motståndarna på planen med sin brillianta skridskoåkning. Tydligen har han snabbt lyckats föra in denna energi i laget av kommentarerna att döma. Att han dessutom är en alla tiders kille gör ju inte saken sämre precis.
Det är inga stora grejor, men som Povel Ramel sjöng: Det är de små, små detaljerna som gör'et!
Web-TV

Martin Johansson, en av Sveriges absolut bästa på liberopositionen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0