Idag hände tragiskt nog "det omöjliga". En människa dödades av varg i Sverige!

En djurvårdare i Kålmården hittades idag död i varghägnet, där vargarna vaktade och slet i kroppen så att räddningsmanskapet inte kunde undsätta kvinnan.
Det som enligt vargförespråkarna aldrig kan hända har alltså hänt och till på köpet i en djurpark! Bortförklaringar och undanflykter lär säkerligen inte vänta på sig för att försvara utplanteringen av dessa fromma och för människan ofarliga djur.
Fler människor dör i trafiken men du kör väl bil ändå, brukar vara ett av de oseriösa argument man får höra. Ja självklart är det så, men det möts också fler bilar dagligen än vad det förekommer möten mellan människor och varg. Oseriösa argument naturligtvis men dem får man stå ut med. För egen del kan jag ju säga att jag skulle känna mig betydligt mer illa till mods i skogen omgiven av en vargflock än vad jag någon gång kommer att känna mig i stan omgiven av hundratals bilar.
Tragiskt att sådant här skall behöva hända och till på köpet där det aldrig borde kunna hända! När kommer detta att upprepas i det fria?
SVT





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0