Mytomani? Och NLT.

"- Mytomaner vill alltid sätta sig själva i centrum, göra sig betydelsefulla. Och för det
behöver de en publik, men den ska helst vara tyst, säger Johan Schubert, psykoanalytiker och chef för Psykoterapiinstitutet."
 
Att bli omnämnd utan att bli omnämnd är väl ungefär vad som hände mig i fredagens NLT där kommunalrådet Kenth Selmosson (S) påstod att han blivit kallad Gaddafi, mobbare, lekledare, pojken med guldbyxorna och att han är ministerstyrare bl.a.
Just innehållet i den raden känner jag igen direkt från min egen blogg här, dock utan att det ligger någon sanning i att jag kallat Kenth Selmosson för detta. Därför har jag heller inga problem med dessa anklagelser.
Problemet däremot är att Kenth Selmosson tydligen på en annan hemsida blivit hotad och att mina blogginlägg sammanskrivs med den sidans hot utan någon åtskillnad! Men det är tydligen enbart NLT som bedriver den sortens journalistik för på Radio Skaraborgs sida nämns inte något av detta förutom just hotbilden.
 
Här vill jag också poängtera att om det är så att det riktats hot mot kommunalrådet så är det naturligtvis fullständigt oacceptabelt och jag tar naturligtvis avstånd mot det precis som alla andra!
 
De blogginlägg jag själv skrivit har riktat sig mot de metoder och arbetssätt som kommunalrådet Kenth Selmosson mfl. använt sig av och har inget med privatpersonen Kenth Selmosson att göra. Tydligen klarar inte alla att skilja på sak och person och då kan det också bli väldigt fel!
 
Tyvärr har jag dock den erfarenheten av kommunalrådet redan sedan han spräckte den majoritet vi bildade i Götene efter valet 2010 att han har väldigt lätt för att ta till osanningar. Först ljög han både mig och Anders Månsson rakt upp i ansiktet då han lovade att han skulle ändra sig i frågan om lång avskrivning av skulderna för MV om han bara visste att vi kunde göra så. Två gånger visade vi att detta var möjligt och att fullmäktige är suveräna att fatta ett sådant beslut, men Kenth ändrade sig inte för det. Istället spräckte han vår majoritet och anklagade Månsson för hot. Alltihop för att få in Bert i det redan skandalomsusade projektet. Hur det gick med det vet vi ju idag men vansinnet fortgår ändå.
 
För att återgå till det som Kenth nu i fredags tilläts ge uttryck för så har jag gått igenom mina blogginlägg lite nu och beträffande Gaddafi som han sa, så skrev jag följande över en bild av Khadaffi: Selmosson eller Kadhaffi?
Det var alltså inget påstående utan en ironisk fråga eftersom en S ledamot blivit sidsteppad och bortplockad av S-ledningen pga att han opponerade sig i frågan om MV. Ni kan läsa hela inlägget här: http://ovenordstrom.webblogg.se/2011/december/kent-selmosson-s-grater-krokodiltarar-i-med.html#trackback
 
Det förhåller sig likadant med de övriga påståendena och det kan ni läsa själva om ni går igenom mina blogginlägg bakåt ett år.
Utan att lägga några värderingar i det, så är det ändå inte utan att tankarna iaf går till det citerade första stycket i detta blogginlägg efter vad som nu hänt. (Detta är alltså inte på något sätt ett påstående utan helt mina egna funderingar, är väl bäst att tillägga ändå för att man inte skall bli missförstådd igen.) Övriga läsare får göra sina värderingar helt efter eget huvud.
Citatet kommer från en artikel om mytomani och den kan ni läsa här: SVD
 
Dessutom är det ju så att om man skall bli upprörd över vad som stått i en blogg, så måste man ju faktiskt själv aktivt uppsöka bloggen isf. En blogg är ju på intet sätt något som kommer till en i brevlådan som mycket annan smörja gör och som man dessutom betalat för!
Vad jag inte förstår är varför ingen har lämnat ngn kommentar på bloggen om man ansett att något var fel eller att man var upprörd över något? Och duger det inte med att lämna en kommentar så kan man ju även ringa och påtala att man är missnöjd över något. det brukar vara enklare än att springa till media, iaf om man har något intresse av att försöka lösa det påstådda problemet. Men man ville kanske just inte det?
 
Får väl avsluta detta blogginlägg med ytterligare ett citat saxat ur SVD:s artikel, och återigen utan att göra några värderingar av om att det skulle ha något att göra med det jag själv skrivit! Man kan tydligen inte vara övertydlig.
 
"Problematiken med mytomani återfinns inom alla sociala skikt ........."
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0