Göran Larsson (MP) svävar på målet!

Göran Larsson svarade idag på min insändare (föregående blogginlägg). Dock tycker jag att han svävar betänkligt på målet och blandar in regionstyret och Lidköpings kommunala styre. Min fråga gällde ju MP's kongressbeslut och Görans tolknig av detsamma.
Ni kan läsa Görans svar här: Lidköpingsnytt
 
Jag var inte nöjd med Görans svar så jag replikerade enligt nedanstående:
 

Du svävar lite på målet Göran tycker jag!

 

Jag citerar dig återigen: ”-Det är ett väldigt tydligt beslut. All vinst i välfärden ska återinvesteras.”

 

Men ert kongressbeslut säger att: ”företag som driver skolor ska ange i sin bolagsordning att syftet är att vinsten skall återinvesteras.”

 

Eller som Sveriges Radio beskrev det efter er kongress: ”Miljöpartiets kongress beslutade under eftermiddagen att partiet inte vill förbjuda företag som driver friskolor att ta ut vinst.”

 

Det räcker ju enl. ert beslut att de har ”syftet att återinvestera vinsten”. Långt ifrån någon tvingande skrivning alltså.

Detta kongressbeslut kallar du även i ditt senaste svar för tydlig skrivning. Jag förstår uppriktigt sagt inte var du ser tydligheten i beslutet och särskilt inte med tanke på ditt partis agerande på riksnivå nu, när man gjorde upp med S och Alliansen i frågan och där inget stopp för fortsatt vinstuttag finns.

Däremot så applåderar Alliansen att frågan nu är avförd från valrörelsen för ni kan väl knappast agitera mot er egen överenskommelse?

 

Det övriga du tar upp utan att jag frågat om det, är vi ju på många sätt överens om (hoppas jag) och jag tvivlar inte på ditt engagemang i frågan lokalt.

Men nu gällde ju frågan det kongressbeslut du kommenterade och jag tycker fortfarande du är svaret skyldig.

 

Så vad menade du egentligen Göran Larsson när du påstod att: ”- Det är ett väldigt tydligt beslut. All vinst i välfärden ska återinvesteras.”

Är det inte så att det enbart är ditt eget tyckande du försöker sätta MP etikett på?

 

?

 

Kommentarer
Postat av: Snubben

Ja, jag begrep ingenting av hans inlägg. Bara en massa floskler.

2013-08-27 @ 20:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0