Moderat-cencur av Annika Håkansson i Lidköping!

Moderaten Annika Håkansson tycks ha inlett någon slags personlig häxjakt i svartmålning av Lidköpings kommunalråd Kjell Hedvall (S).
Men när jag kommenterade hennes blogginlägg med Moderata oförrätter ur verkliga livet (bl.a. Götene) och att Bertil Jonsson (M) yrkade bifall till det som Håkansson ansåg tveksamt ur laglighetssynpunkt då var det stopp!
Då cencurerade hon bort mina kommentarer med motiveringen att hon inte publicerar kommentarer om de inte rör innehållet i bloggen.
Ett bra föredöme för det Moderata hyckleriet! Minns 2011 och debatten som uppstod när Moderaterna under de första sex månaderna det året dyrt och heligt lovade att redovisa bidragsgivarna till partiet. Annika Håkansson deltog även i den debatten, men inte har Moderaterna redovisat något än. Man tillsatte istället en fördröjande enmansutredning för att slippa undan denna redovisning även i nästa års valrörelse. Så missbrukar man demokratiska fri och rättigheter på Moderatmanér. Annika Håkansson är alltså en del av det etablissemang som förespråkar möjligheten till korruption istället för demokratisk öppenhet. Av detta märker man dock inget på hennes blogg!
????????
 

Kommentarer
Postat av: Annika Håkanson

Som Ove Nordström mycket riktigt skriver så publicerade jag inte två kommenterar från honom eftersom dessa inte rörde innehållet i bloggen. Den tredje kommentaren om att Bertil Jonsson (M) yrkade bifall är publicerad, eftersom den faktiskt handlade om just det jag hade bloggat om. Ove Nordström har tyvärr inte gjort tillräcklig research innan han väljer att angripa mig.
Hade Ove Nordström bemödat sig att läsa och ta in alla mina blogginlägg hade han även kunnat se att jag i frågan om företagsinlösen tydligt deklarerade i kommunfullmäktige att jag hade en annan inställning i frågan än mitt parti. Inget konstigt med det, så länge man har goda argument.
Men Ove Nordströms fråga på min blogg om vi inte pratar med varandra i partiet faller i ljuset av detta platt till marken.

Svar: Det konstiga betr.. ärendet om företagsinlösen är ju att Bertil Jonsson gick upp och yrkade bifall men efter Annikas yrkande gick upp igen och tog tillbaka sitt yrkande. Så vari hade dialogen bestått?
Ove Nordström

2013-12-16 @ 13:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0