Bertil Jonsson (M) snodde min kommentar?

I en debatt som pågått på Lidköpingsnytt om Sparbanken Lidköping Arena så skrev jag i en kommentar: "Och handbollen borde väl kunna få spela sina kvalmatcher i hallen nu när det drar ihop sig. Lös problemen istället för att skapa nya."

Tydligen hade den gamle "nye" Moderaten och tillika oppositionsrådet i Lidköping läst denna kommentar och idag direkt översatt den till en debattartikel i populismens tecken som väl speglar de totalt politiklösa Moderaterna i Lidköping. Bertil briljerar också i artikeln när han försöker visa sitt "genuina idrottsintresse" genom att kalla evanemangshallen, "Lidköping Sparbaken Arena"
Förutom stavfelet då så heter hallen korrekt: Sparbanken Lidköping Arena.
Det är på den nivån Moderaterna i Lidköping bedriver det de tydligen tror är politik. Skrattretande
minst sagt.
Jag skrev detta också i en kommentar till Bertils artikel men den verkar inte ha nått fram av vad jag i kväll har kunnat se.
Men de verkar inte vara särskilt mycket starkare i Stockholm heller Moderaterna när man ser vilka uttalanden som kommer därifrån. Anna Kinberg-Batra (M) tyckte ju att Stockholmare var smartare än "lantisar". Vore kul att få närvara vid en diskussion mellan henne och "lantisen" Bertil Johnsson!
Och i Götene titulerar Moderaterna Anne-Marie Widegren oppositionsråd trots att hon ingår i den sittande majoriteten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0