Världens största pedofilnätverk har fått en ny chef!

Själva utnåmningen av påve struntar jag egentligen fullständigt i. Det som stör mig är att vår public service TV ägnar så otroligt mycket sändningstid åt denna pedofilsekt trots allt elände den orsakat genom åren. Finns det skäl att bojkotta någon organisation av SVT, så borde det vara katolska kyrkan.
Jag skickade frågan efter att de sänt midnattsmässan från Rom då jag ställde frågan varför SVT gör reklam för en sån pedofilorganisation? Svaret jag fick då var:

"Bäste Ove,

Tack för ditt mail med synpunkter på midnattsmässan från Rom.
SVT sänder under ett spelår gudstjänster och andakter från ett brett spektrum av de kristna traditionerna i vårt land,
varav den katolska kyrkan idag är det nästa största samfundet efter Svenska kyrkan. Under året sänder vi även gudstjänster från de judiska och muslimska traditionerna.
SVT har i mer än 35 år tagit del av EBU:s sändningar från midnattsmässan i Rom och vi ingår därmed i en global utsändning som ses av flera miljoner tittare världen över.
Har du ytterligare synpunkter på detta program, hänvisar jag dig gärna till vår ansvarige utgivare Micael Lekberg, SVT Malmö."

Inte med ett ord tar man upp all den problematik ang. övergrepp som denna kyrka blivit synonymt med. Varför?

Kanske Eva Hamilton kan ha ngt svar?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0