Ljuger Göran Larsson eller Åsa Romson (båda MP)?

Göran Larsson (MP) säger i dagens lokalmedia: "-Det var en stor majoritet för det. Det är ett väldigt tydligt beslut. All vinst i välfärden ska återinvesteras."
 
Jag tittade nyss på Agenda via SVT play där Åsa Romson (MP) deltog. Enligt henne är detta beslut enbart en vision i Miljöpartiets nya partiprogram.
 
Så vem ljuger egentligen? Göran Larsson eller Åsa Romson?
 
En annan fråga som fick mig att lyfta lite extra på ögonbrynen när jag såg Åsa Romson i Agenda var när hon sa att Miljöpartiet ville sätta stopp för företagens missbruk med att stapla korttidsanställningar på varandra.
Det är bara två-tre veckor sedan V och S lade en motion i riksdagen för att få stopp på detta. Denna motion röstades ner av alliansen med hjälp av just Miljöpartiet.
Synd att inte programledaren i Agenda var bättre påläst för då kunde Romson pressats på svaret även i denna fråga.
 
Nej, Miljöpartiets partistyrelse verkar gå i samma otakt med sina medlemmar idag som Socialdemokraternas. Skall bli väldigt intressant att se hur utvecklingen fram till valet kommer att se ut!
 
Maskrosorna verkar allt vi(l)ssnare politiskt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Kelemen Ejstes

Hmm.... det här visar något annat än en vissnat maskros ;) http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=12794

2013-06-06 @ 20:22:11
Postat av: Ove Nordström

Helt rätt. I opinionen är det inte så, men det skrev jag ju inte heller. Jag skrev att de var vissna politiskt, med tanke på hur MP:s partistyrelse agerar.

2013-06-06 @ 21:19:55
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0