Demokratin dör ........

Ja nu har det beslutats att Irland återigen skall rösta om Lissabonfördraget. VARFÖR, frågar jag mig, även om jag vet svaret. Den första omröstningen fick ju inte det utfall som politikerna hade hoppats på. DEMOKRATI?????????
De politiker inom EU som ligger bakom detta gräver sakta men säkert demokratins grav. Genom att missbruka de demokratiska spelreglerna så fundamentalt så ger man näring åt andra ännu mer grumliga rörelser att eskalera denna utveckling. Med de fascistiska strömningar som redan genomsyrar EU:s länder där Italien går i spetsen med en höger som samregerar med fascisterna (jag tror t.o.m. att det är Mussolinis barnbarn som leder fascistpartiet om jag inte är helt felunderrättad) så finns det all anledning till oro. Min personliga bedömning är att vi inom 50 år har minst en ny "Hitler" vid makten inom EU. Hur han missbrukade demokratin BORDE vara så väl känt hos våra politiska ledare att de bör inse att det inte går att missbruka de demokratiska spelreglerna på det sätt de nu vill göra på Irland med enda syfte att få sin vilja igenom. Lärde man sig verkligen ingenting av Adolfs härjningar? Tydligen inte när man nu ser hur också Romerna jagas i Italien liksom Judarna jagades i Tyskland före och under kriget. Skall bli intressant att se när vi får 2000-talets första kristallnatt. Det är sannerligen en skakig framtid vi har att vänta när våra ledare visar en sådan fullständigt bristande respekt för de grundläggande demokratiska spelreglerna. Idag den 11 dec. 2008 blev jag faktiskt rädd för framtiden, för första gången i mitt 50 åriga liv!


Kommentarer
Postat av: Ronny

Bra Ove



Kollade TV-nyheterna i går kväll och blev precis som du både besviken och förbannad. Att strax efter en folkomröstning som inte föll de styrande i smaken ha den dåliga smaken att förslå en ny omröstning är inget annat än ett praktfullt förakt för demokrati och den lilla människans rätt att göra sig hörd. Men inget förvånar längre, det räcker att öppna tidningen på morron så är den dan förstörd!

Trots allt, ha en bra da´

Ronny

2008-12-12 @ 09:43:18
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0