"Idiotiska" kommentarer.

På Lidköpingsnytt blir kommunalrådet Hedvall ständigt påhoppad för att han dristar sig att kalla en del kommentarer för idiotiska. Detta vänds mot honom till att han då skulle ha kallat en specifik signatur för idiot.
Nu är det ju så att många kommentarer är idiotiska eller som ronson skrev, man driver frågorna in absurdum.
Själv råkade jag ut för sign. Ulf som tydligen tycker (i en kommentar på Hedvalls egen blogg) att jag skall förbjuda mina barn att ha egna intressen. Detta eftersom han själv tydligen tycker att hästsport (som min dotter älskat sedan hon var två år) är en överklassport. Detta betraktar jag som en i mängden idiotisk kommentar. Jag skrev ett långt svar till sign. men tydligen valde Hedvall att inte publicera denna. Här kommer sign. Ulfs kommentar:

"Oven: Sedärja, då blev man kallad det värsta en vänsterperson kan komma på, nämligen "högerman".. Och jag vill bara passa på att ännu en gång dementera det påståendet (vilket inte verkar gå in). Jag är värre än så, jag är en vanlig person i samhället som är sååååå jääää*la trött på politikers raljerande och oförmåga att ta till sej vanliga människors åsikter, dumma eller provocerande. Jag är helt ÖVERTYGAD att det enda ni verkligen är intresserade av, är era egna löner. Vad vänstern står för sk*ter jag i, för jag (och alla jag känner) kommer aldrig lägga nåt som liknar en röst på er i alla fall.... Frexten, hästsport, är inte det en överklassport om nåt? Ironi va?"


För det första så kan man ju undra vad det är som skiljer en "vanlig" person som Ulf från "vanliga" politiker på lokal nivå som det rör sig om på Lidköpingsnytt. Och om nu Ulf är så j...a trött på politikers raljerande och oförmåga att ta till sig hans åsikter så får han väl gå med i ett parti och argumentera för sina oöverträffade åsikter. Eller varför inte starta ett eget parti när man har så mycket bra åsikter som inte vanliga politiker har förstånd nog att ta till sig? Då får ju Ulf också den "valfrihet" han så hett eftertraktar även om han säger sig inte vara någon högerman??????????
Men att ironisera över mina barns intressen, som om jag skulle vara den som skulle förbjuda dem att ha egna intressen det säger väl det mesta. Helt klart är ju att om man vill hålla på med hästsport på en hög nivå så kostar det skjortan och jag antar att det är denna nivå sign. Ulf då kallar överklassport. Men inom denna sport liksom inom alla andra sporter så kan den ju bedrivas på olika nivåer och utifrån de förutsättningar man själv har. Och det är väl det man som förälder kan göra, stötta sina barn med det man kan och så gott man kan, men så tycker tydligen inte den anonyme sign. Ulf.
För mig är det iallafall otänkbart att försöka förbjuda mina barn att utöva det de älskar och på den nivå de har möjlighet att göra det bara för att en anonym sign. tycker att det är något förfärligt. Tänk om denne Ulf hade samma mod som de tjejer har som klipper hindren med sina hästar, då skulle han nog inte vara anonym utan våga stå för sina åsikter.
Och vad det gäller löner så kan jag ju säga vad mig själv beträffar att ett medlemsskap i ett parti genererar inte en krona i lön. 
Men som tur är så rinner ju sådana signaturers kommentarer av lika fort som de kommer till eftersom de tillför noll i värde för någon annan än Ulf själv då kan man tänka.

Här kommer lite bilder från Ungdomssektionens Lussejippo hos LRK från igår söndag. Som synes så finns det ett stort antal intresserade föräldrar och andra som säkerligen inte delar anonyma signaturers kommentarer.

Smockfull läktare och även ronson på plats.


Tomtar till häst.


Och tomtarnas motståndare i spex"tävlingen"


Höjdhoppstävling på gång


Anette Christensson ställde upp för u-sek (som vanligt) men då hade inte jag hunnit dit så det får bli en arkivbild från i somras då tävlingarna i Falsterbo gick av stapeln. Det blir alltid bejublat när man får se elitidrott på så nära håll. 

Kommentarer
Postat av: Ronny

Tjena Ove



Såg dig inte i ridhuset, men det är klart det var ju några stycken andra där. Visst var dom duktiga alla deltagare. Varför man håller på med hästar är ingen idé att förklara för den som inte begriper, för den som begriper behöver man inte förklara. Jag blir som du både ledsen och förbannad för alla anonymt fega, okunniga och allmänt odrägliga förståsigpåare. För att bli tagen på allvar är det ett krav att man vågar stå för det man uttrycker.



Ha en bra da´

Ronny

2008-12-15 @ 15:08:18
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0