Var det vändningen vi fick se?

Mästarna (Edsbyn) på besök, bästa tänkbara väderförhållanden och Villa som "underdog" blev en strålande tillställning.
Ett Villa som bitvis fullständigt spelade ut Edsbyn under den första halvleken, fyra - fem missade frilägen och en utebliven straff talar sitt tydliga språk. Edsbyn var nog mycket nöjda med 1-1 i paus.
Villa fortsatte bra även i andra halvlek men när Johan Malmkvist fick 10 min. i samband med Edsbyns 3-2 mål så visade det sig ödesdigert för Villa. Visserligen gjorde man 3-3 som dock blev bortdömt av ngn anledning jag inte uppfattade (undrar om domaren uppfattade det eller om han gick på Edsbyspelarnas protester?) men sedan tröt orken och Edsbyn kunde gå ifrån till 5-2. En strålande bandymatch dock och jag har svårt att se hur Villa inte skall lyckas plocka hem åtskilliga poäng framöver. Detta var definitivt den bästa match jag sett denna säsong så håll humöret uppe Villa och fortsätt jobba som idag så slutar säsongen bra även om det inte skulle räcka till slutspel.

Mästarna på besök.


Ett nytt litet "apberg" fanns också på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0