Ingen framgång för min motion.

Kongressen följde partistyrelsens förslag och jag fick avslag på min motion om frysta drivmedelsskatter. Lite synd tycker jag eftersom höjda drivmedelskatter slår så oerhört fel fördelningspolitiskt. Dessutom kommer nog priserna på oljan att fortsätta stiga så höjer man även skatterna så riskerar vi väl att hela samhället kommer att stanna av. Bilen har ju trots allt blivit en frihetssymbol för de flesta. Nåväl jag antar att en hel kongress trots allt vet bättre än vad jag ensam gör.
Nu gäller det att börja skriva motioner till nästa kongress.
Rak enkel och lättbegriplig politik, det tror jag är vad folk vill ha. Jag kanske rent av skall ta och boka en resa till solen, ett koldioxidskattebefriat färdmedel. Det måste ju bara vara bra för miljön, eller?????????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0