Mitt första minne av miljöpolitik.

Det allra första minnet jag har av miljöpolitik är att man slutade med kvicksilverbetat utsäde eftersom man kommit på att detta förstörde äggen för våra rovfåglar.
Mitt andra stora miljöpolitiksminne var när man drog igång en häftig kampanj mot direktreklamen som pappersslösande träddödare. Idag är denna direktreklam mer omfattande än någonsin trots alla nya möjligheter till marknadsföring som idag finns. Det fullkomligt väller in direktreklam i brevlådan. Har man lyckats så bra med miljöpolitiken att denna direktreklam inte längre har någon negativ inverkan på vår miljö? + - 0 ?
Jag tvivlar nog en del på detta, troligen är det så att växthusgaserna är så dominerande så direktreklamproblemet är nedprioriterat. Trots att träden är effektiva koldioxidslukare.
En annan lustig sak jag nyligen noterat är att läsk i PET flaskor ingår i retursystemen medan saft i PET flaskor inte gör det. Försökte panta en saftflaska men det gick inte. VARFÖR?????????????? Miljölogik igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0