Alliansens lögner om infriade vallöften.

Med anledning av att alliansens politiker ideligen skryter om hur de infriat näst intill alla sina vallöften roade jag mig i kväll med att läsa deras valmanifest 2006 angående fastighetsskatten. Där står ju mycket riktigt att fastighetsskatten skall avskaffas för att ersättas av en låg kommunal avgift.
Men där står också (viket alliansen aldrig nämner),

Ett slopande av den statliga fastighetsskatten förutsätter en ansvarsfull finansiering och att ingen ska betala mer i avgift än man gör idag i fastighetsskatt.
Jag skickade en insändare till Lidköpingsnytt och ställde frågan på vilket sätt man anser att vallöftet då infriats. Jag ställde frågan till Holger Gustavsson och Christer Vinbäck men jag tvivlar på att de svarar.
Enligt villaägarnas undersökning var det ju 38% som får betala mer med alliansens kommunala avgift.

Vad tänker politiker egentligen när man uppträder på detta sätt? Är det viktigare med pr än väljare i dagens politik? Det verkar kanske ganska barnsligt och naivt men egentligen är det ju allvarligt om man inte tar väljarna på större allvar. Det är ett medvetet bedrägligt förfarande och ett hån mot väljarkåren enligt min mening. Hur ska man kunna respektera och ha förtroende för landets styrelseskick om man där kan vara så vårdslös med sanningen? Ok att de kör med sina tricks och undanhållande av sanningen i sina riksdagsdebatter. Där spelar man på lika villkor. Men att gå ut i pressen och göra detsamma mot välarkåren det är en helt annan sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0