"Dum som en blondin"

Den bland testosteronstinna unga hannar så populära Blondinbella går till "häftig" attack på Janne Josefsson för hans sätt att leda programmet Debatt. Hon tycker att han är vänstervriden och ger större utrymme till människor med vänsteråsikter än de som representerar högern. Behöver man inflika att denna blondin tillhör ungmoderaterna? Nej, jag tänkte väl det. Vad denna blondin uträttat förutom att försöka attrahera unga män och att tillhöra ung moderaterna vet jag ej och har ej heller hört talas om. Däremot vet jag vad Janne Josefssons program åstadkommit i samhället och inte minst nu senast angående förbifart Stockholm där nu miljödepartementet valt att inte godkänna Vägverkets miljökonsekvensbeskrivning p.g.a. vad som framkom i programmet. Så jag tror nog att blondinen i detta fall gett sig på ett berg fast hon inte är kapabel till mer än att möjligen kunna flytta lite småsten. Att sen GT ger henne en helsida som inte tillför någonting av värde visar kanske på att det finns en högerkantring som bör kritiseras med all rätt inom mediabranschen, eller har man helt enkelt så usla försäljningssiffror så man måste tillåta sig egen förnedring på detta sätt. Men det är klart, ett visst samband mellan blondiner och lösnummer har man ju sett tidigare, även om det mest varit i bilagorna då.
Får väl avsluta med en liten blondinhistoria, temat till ära:

Två blondiner satt vid ett köksbord och lyssnade på radio, när radioprataren sa:
-Och ni lyssnar nu på radions program 2.
Den ena blondinen tittade då storögt på den andra och sa:
-HUUR KUNDE HAN VETA DET?????????????


Kommentarer
Postat av: Lasse Strömberg

Jag läste också hennes debattartikel i Expressen, samma som i GT antar jag. En sak är klar, den artikeln har hon inte skrivit själv. Det framgår med all önskvärd tydlighet genom språkbehandlingen. Jämför med de inlägg i hennes blogg som hon uppenbarligen skrivit själv.

2008-11-21 @ 20:10:22
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Oven

Skulle jag gärna gjort men det är totalt ointressant för mig att hjälpa henne tjäna pengar genom att ge henne ökat antal besökare, så det går bort.

2008-11-21 @ 22:01:41
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0