Miljöskäl?????

Kl. 04,30 idag på morgonen visade termometern på +2,4 C. Vad möter jag då om inte saltbilen utspyende sin slabbiga sörja. Jag ställer mig ofta frågan när man möter denna "hemskhet" vad de har för argument för att ösa ut salt när det inte ens finns en risk för frosthalka. Det är tyvärr ingen enstaka företeelse att man sprider salt vid flera plusgrader och t.o.m. på torra vägar. Men VARFÖR? Har man inte tillgång till metreolog på vägverket? Eller en helt vanlig termometer?

(Arkivbild)

Kommentarer
Postat av: Ronny

Hej Ove



Kanske kommunerna förskotterar även pengar till saltning. Vägverket driver ju sin verksamhet genom kommunal välvilja och bidrag vad jag förstått.



2008-11-06 @ 12:17:25
Postat av: Chefen

Vad ljust det var klockan 04:30. Vilken väg tog du hem från jobbet?

2008-11-10 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0