En intressant kommentar!

Har ett "litet tjôt" med några alliansanhängare på Lidköpingsnytts debattsida. Fick en intressant kommentar från en av dem.

 Per

ARBETSLINJEN !

Arbetslinjen är ett politiskt begrepp som infattar åtgärder ämnade att göra det mer "lönsamt" att lönearbeta än att avstå från det.

Arbetslinjen skulle inte "skapa jobb" !


Nu vet jag ju förstås inte vad det är för en "tok" som står bakom denna signatur men det är iallafall en kommentar som står i stark kontrast till alla allianspolitiker som slog sig för bröstet (så länge högkonjunkturen varade) och påstod motsatsen, nämligen hur många jobb arbetslinjen skapat. Och detta skall då också ställas mot det faktum att alliansen påstår att politiker inte skapar några jobb. Ja herregud (förlåt uttrycket KD) vilken sörja denna allians är.


Kommentarer
Postat av: PIRATPARTIST

Lön har de iaf,jag väljer att kalla alla politikers inkomst för"bidrag" Ett "bidrags samhälle" med politiker som största tagare. Piratpartiet har inga bidrag utan något som heter "frivillighet"



Moderaterna har ett mkt högt "BIDRAG" då de har regeringsposition,ska mina skattekr gå till dem??



Aldrig i livet såklart,mina skattekr ska gå till;omsorg i alla de former,mina barns kommunala skola där fritänkande uppmuntras före förkastas,ett nätverk för alla,där ingen ens behöver förnedra sig att kontakta soc pga liberala friheter att hugga av fackföreningars makt. Nej du Alfons,sveriges politiska soptipp är ditt hem!

2009-01-03 @ 05:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0