What a wonderful world?

Ja nu skall vi få elitklasser i skolan. Enligt alliansen motverkar detta tydligen segregation och utslagning. Liksom sänkta ersättningar i trygghetssystemen också sägs motverka segregation. Säga vad man vill men de är konsekventa iallafall.

Varför vill människor hela tiden roffa åt sig mer än vad de egentligen behöver? Finns det ngn inbyggd "hamster-gen? 
Ja personligen kan jag inte förstå varför människor agerar som de gör. Bara "jag" har mat, och gärna mer än jag klarar att äta så är det bra. Om "jag" tvingas slänga mat när andra svälter är ju deras eget fel, de har ju själva valt sitt liv som det så fint heter i allianskretsar. Förutsättningarna innan är det ingen som talar om. 
Vad tänker ni på? Folk i Sverige! VAKNA!



Ja ni ser, här sitter jag och klagar samtidigt som vuxna och barn lemlästas och dödas i kriget i Gaza. Vi kanske alla borde tänka ett steg längre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0