Facket fortsätter gräva sin egen grav!

Älvsby-hus VD Donald Johansson hotade med att lägga ner hela fabriken i Vålberg Värmland om han inte fick sparka fackklubbens ordförande.
Efter att först ha vägrat har nu klubborföranden ändrat sig och går med på att sluta frivilligt för att rädda jobben för sina "arbetskamrater". Vore det arbetskamrater (enl. min mening) så skulle de ställt upp bakom sin ordförande, kosta vad det kosta ville.
Och GS-fackets ombudsman, Benny Östman hyllade den nu uppkomna situationen som en seger. Vilken dj... ............!
Det är inte konstigt att facket tappar mark med sådana ynkliga förrädare och "stoppa svansen mellan benen" företrädare.
När fan ska de ta strid och stå upp för sina medlemmar? Jag trodde i min enfald att utpressning var en illegal handling. Och som Älvsbyhus nu agerat borde LO svarat med ett hot om generalstrejk för att slänga tillbaka bollen till utpressaren själv igen. Då kanske det blivit annat ljud i skällan hos Donald J. om Svenskt Näringsliv tagit honom i kragen för att förhindra den då uppkomna situationen. Då hade det kunnat kosta "flis", och det är det enda språk de herrarna är kapabla att ta till sig.
Nej facket av idag jublar över den enskildes och FÖRTROENDEVALDE ordförandens sorti. Grattis Svenskt Näringsliv och Alliansen, men med sådana vänner inom facket behöver man inte fler fiender.



Kommentarer
Postat av: Johan K

Hej!



Håller med dig fullständigt. Jag har startat en Facebookgrupp mot Alvsbyhus. Se gärna till att så många som möjligt blir medlemmar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0