Byta plats?

Debatten fortsätter ang. nedläggningen av Gösslunda skola. Framförallt är det C som med populistiska utspel försöker vinna poäng. I en intetsägande men i allmänna ordalag bra formulerad artikel som kunde kommit från vilket parti som helst och i vilken fråga som helst så skriver man bl.a.,
"Att styra en kommun i ekonomisk medvind är inga större bekymmer, men det är när det börjar gå motigt som man sätts på prov och jag måste säga att de styrande inte klarar den pressen speciellt bra."
Tala om att kasta sten i glashus! Här sitter vi i landet med en borgarregering som gjorde slut på allt vad överskott hette på 2 år och nu lånar för att få ihop till de välbärgades skattesänkningar. Tala om att inte klara pressen speciellt bra.
Eller är det rentav så att Allianspolitikerna i Lidköping vida överträffar sina kollegor i regeringen? Då borde de byta plats tycker jag.


Till Eskils nivå tror jag ändå inte de sänker sig iallafall.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej igen!

Tyvärr så får jag ingen lust att komma till något medlemsmöte. Varför kan inte v tala om vad vi gör som är bra istället för att kasta skit på andra partier? Jag tycker inte detta är ok. Samhället förändras då borde väl politiken följa efter?

2009-03-22 @ 01:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0