När guldet blir till sand.

Emil Sundberg LAS (Lidköpings atletsällskap) tog silver i SM i grekisk romersk stil efter att ha förlorat finalen mot en kubansk medborgare. Grattis Emil.
Men jag tycker nog att det är lite underligt att Sveriges bäste svensk inte blir guldmedaljör i ett Svenskt mästerskap för att han förlorat finalen mot en kubansk medborgare. Kanske han kan få revansch om han ställer upp i de Kubanska mästerskapen?

Melodifestivalen i Malmö skulle avgöras utan några skaraborgska förtecken läste jag tidigare i veckan. Detta stämde inte riktigt kunde jag konstatera när jag kollade politikerbloggen idag. Moderaten Christoffer Järkeborn från Lidköping fick all anledning att jubla när pojkvännen Fredrik Kempe vann deltävlingen med sitt bidrag La Voix. Så Lidköping och skaraborg fanns allt med på ett hörn även i Malmö, trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0