Skit med Sverige.

Denna vecka har jag haft förmånen att arbeta tillsammans med några kollegor från Tjeckien. I går kväll efter jobbet var de och spelade lite tennis i LTK hallen. Jag frågade vad de tyckte om den nya arenan (Sparbanken Lidköping Arena)? Ja sa den ene av dem, jag har inte varit i Sverige de senaste 2 åren och hemma i Tjeckien har jag läst om hur dåligt allt blivit i Sverige, Volvo går dåligt osv. Alla medier i Tjeckien har bara rapporterat hur det går utför med Sverige. Och så såg han den nya arenan och kunde inte förstå det. Jag gillar Sverige, sa han sedan. Här händer det saker. Hemma betalar vi skatt, företagen betalar skatt och inte minst de som röker betalar massor med skatt men vi får aldrig något tillbaka. Här händer det saker hela tiden, tyckte han och var inte så lite full av beundran.
Och egentligen är det ju inte så konstigt. Svensk kommunalpolitik blir ju självklart inte uppmärksammat i media i Tjeckien. Borgarnas misslyckande i statens förehavanden rapporteras det naturligtvis vitt och brett om. Jag undrar vilka som är mest trovärdiga i sin rapportering av våra förhållanden, Borg eller utländsk media? Utländsk media har ju knappast något att tjäna på en skönmålning eller av Borgs miserabla resultat. Men Borg själv har ju naturligtvis det!

Det verkliga utfallet av Borgs politik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0