Pär Johnsson (FP)

Den lokale Folkpartisten Pär Johnsson är tydligt så långt ifrån Pär-fekt man kan komma. Detta ger han klart och tydligt uttryck för idag på LN där han i en kommentar kastar sig över kommunalrådet Kjell Hedvall med rena skitpratet.

" Pär Johnson (FP)
Visst är det synd om Hedvall som känner att han är så utarbetad. Vi borde alla ställa upp och hjälpa honom, men inte att anställa mer kommunalråd utan byt ut honom istället så han får tid till annat än jobb och vila. Tänk om han fick tid för trav, musik och fotografering på dagarna det vore honom väl förunnat."

Man undrar ju om en sådan veritabel "nolla" som Pär Johnsson framstår som här, verkligen på allvar kan ha ambitionen att bli kommunalråd? Till på köpet så var det inte längesedan två andra stollar från FP gick ut med en debattartikel och efterlyste en "nyansering" av debatten (vilket jag för övrigt besvarade med en egen artikel). Ja tydligen har Pär Johnsson nu fått lägga ribban på "sin" nivå och då är frågan närmast vem som skall märka att det finns någon ribba överhuvudtaget? Nu är jag inte direkt finkänslig i vanliga fall men om man utger sig för att vara "den barmhärtige samariten" som Pär Johnsson gör på sin blogg (helt på tvärs med FP:s rikspolitik) så bör man ju inte börja sin ev. karriär med att dra ner byxorna offentligt. Men det kanske säger mer om Pär Johnsson än vad han vill ge sken av på sin blogg?

Att sedan min kommentar till Pär Johnsson inte publicerades, tja kan det ha med valåret att göra? Det har jag inte fått svar på än men om så är fallet så blir jag djupt besviken på redaktör Smitterberg. Den bilden har jag inte tidigare kunnat föreställa mig.
Kommentaren handlade annars om att Pär Johnsson som bankman knappast kan förvänta sig förtroende pga av detta. Bankernas sätt att sköta ekonomi brukar ju vara att ropa på hjälp hos pappa staten så fort det krisar och sedan kan de fortsätta sina bonusfester. Skattebetalarna får stå för notan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0