Nu var Sahlin bättre men .........

Hennes tal om rättvisa är ju tyvärr inget annat än just tal när man ser hur socialdemokraterna ute i verkligheten praktiserar raka motsatsen. Löntagarna erbjuds 0-avtal samtidigt som börsbolagens VD:ar ansåg löneutrymmet förra året vara 13,4%, iallafall till sig själva. Då går fackföreningsrörelsen med på avtal som inte ens garanterar reallönen första året och på detta sätt godkänner de också att vi skall ha ökade klyftor i landet., Ett annat hårresande exempel finns ju här i Västra Götalands regionen där sossarna tillsammans med C, FP och Moderaterna röstade igenom 12% iga löneökningar till regionråden (sig själva) och därigenom också godkänner att det är rätt och riktigt med ökade klyftor. (Och vad har de inte redan fått i skattesänkningar på sin redan höga lön?) Sossarna skulle behöva en rejäl upprensning inom sin rörelse och få ut alla självgoda småpåvar som enbart ser till sitt eget väl och ve och fullständigt skiter i orättvisorna som drabbar medborgarna. På så vis är det en väldig tur att Vänsterpartiet finns med i regeringsalternativet och jag hoppas verkligen att man lyfter fram och slåss för att få bort dessa orättvisor som inom S tydligen är ett cementerat adelsbeteende.
Ang. regionen så skickade jag ett mail till alla sossar som hade mailadress i regionfullmäktige och bad dem motivera sitt ställningstagande. Ett, ja ett svar fick jag och det kan ni läsa här:

"Hej!
Jag röstade ja till detta förslag.
Det är lämpligt att se över arvoden innan den nya fullmäktigegrupen tillträder, alltså innan val.
Det är mycket svårt att finna den absolut lämpliga perioden att höja politikers arvoden. Min åsikt är att arvoden för toppolitiker måste ligga i nivå med övriga personer i samhället som har ett lika stort och brett ansvar som påverkar medborgarnas vardag. Regionråden i Västra Götaland med uppdrag att erbjuda invånarna en god hälso-och sjukvård samt främja tillväxt och utveckling i regionen är har en betydande arbetsbörda som kräver kompetens och förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt .De skall alltid vara tillgängliga för medborgarnas frågor och glöm normala arbetstider. Vi behöver duktiga
poltiker och vi skall erbjuda goda villkor för dem. Detta var min motivering till att säga ja. Jag har dessutom haft förmånen att som ledamot i Regionfullmäktige följa våra Regionråds insatser under denna mandatperiod."


Tycker ni att detta svar är skrivet av någon som vill motverka ökade klyftor? Nej mer av någon som ser sig själv och sina goda vänner som någon slags politisk Adel. Notabelt är att Roland Andersson (S) för andra gången i denna fråga visat sin tillgänglighet genom att inte svara. Något för Mona att tänka på och ta på största allvar tycker jag eller så kan hon rösta V för att verkligen visa att hon vill göra något åt orättvisorna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0