2/3 delssamhället.

Jag skrev om detta för ett antal månader sedan i samband med en artikel ang Folkpartisten Pär Johnssons falska marknadsföring på sin blogg i förhållande till vad hans parti bedriver i praktisk politik. Därför var det lite smått roande idag när NLT frågat de lokala politiska företrädarna om vad de tror skall avgöra valet i höst. Kommunalrådet Kjell Hedvall (S) svarade då: " - Viktigast i riksdagsvalet blir att avskaffa två-tredjedelssamhället där två tredjedelar får jobb, skattesänkningar och andra förmåner medan en tredjedel lämnas utanför till ett tuffare liv."

Pär Johnssons kommentar på mitt inlägg var som följer:
"Svarte petter
Vad intressant att läsa att en V företrädare kommenterat min blogg i sin. Men det riktigt intressanta är att FP skulle stå för 2/3 samhället. Med lite matematik undrar jag då vad övriga och framförallt V står för? Jag förstår att det (förhoppningvis) inte var så man skulle tolka det, men jag tackar ändå för publicitet samt de stora sifforna. ;) Nåja det är inte sifforna som är det intressanta när jag nu tog mig tiden att läsa i denna persons blogg utan skräms över vilken svart värld han tycks leva i. Undrar om det inte är FP och alliansens fel att det regnar och fy tusan om det är en solig dag."

Det skall bli väldigt intressant att se om och i så fall vilka kommentarer han ämnar ge på Hedvalls uttalande nu då?
För mig kan det ju ändå kännas skönt att slippa vara ensam i min mörka värld nu då, när tydligen Hedvall också tycks leva i samma mörker ;-) Välkommen i gänget Kell!
Skämt åsido så säger det nog mer om Pär Johnsson och hans analysförmåga än om något annat.
Anmärkningsvärt nog så var Johnsson det enda förstanamnet som inte fanns med bland de tillfrågade. Det hålet fick tandläkare Glans fylla. Kanske var tur det, för FP.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0