Tillbaka till framtiden!

Så kom då oppositionens gemensamma budget. En budget med framtidstro, visioner och åtgärder som skapar jobb, hållbar utveckling och sammanhållning i landet, inte minst socialt.

Att man kan ha avvikande åsikter om vissa detaljer i denna budget är ju ganska naturligt men helheten, ambitionerna och målsättningarna är alldeles utmärkta.

Äntligen presenteras en politik som vill hålla ihop landet istället för som Alliansen, splittra och ställa olika grupper mot varandra med ständigt ökande klyftor och orättvisor som resultat.
Nu har vi möjligheten att bygga Sverige gemensamt med rättvisan och gemenskapen som ledstjärna.
Hur vi vill ha det avgör vi själva i september, men för mig är valet självklart.


Kommentarer
Postat av: Tarmo Häkkinen

Så kom då sanningen om er jägare! http://svtplay.se/v/1972235/dokument_inifran/vargkriget naturligtvis var detta inslag helt osant! Och självklart har naturälskare inplanterat vargar enbart för att jävlas! Ovens syn på naturen o dess djur är inget annat än egoistiskt! Grovt jaktbrott är ordet! Om dessa lata bönner kunde skaffa sig ett vettigt arbete istället för att förstöra sveriges natur!

2010-05-04 @ 11:29:27
Postat av: Oven

Ja du Tarmo,för det första så är jag före detta jägare även om jag kanske skulle kunna tänka mig en jaktdag ngn gång om tiden räcker till.

För det andra så håller jag helt med dig om att det är totalt oacceptabelt att olagligt jaga varg på det sätt som programmet visar. Dock tror jag att orsaken till att det gått så långt har sitt ursprung i att vargen är inplanterad från start. Läs gärna "projekt varg", jag har länk till det.

För det tredje så ser jag att myndigheterna nu vill ha jägarnas hjälp med att begränsa vildsvinsstammen. Jägarna fyller faktiskt en hel del viktiga funktioner också. Men du kanske vill förbjuda bilismen också för att inte alla kan hålla sig inom lagens ramar.

För det fjärde, skall inte en jägare kunna vara medlem i Vänsterpartiet?

2010-05-04 @ 11:38:01
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0