Ny regering, tja vad skall man säga?

Två namn reagerar jag omedelbart på. Det är Erik Ullenhag och Ulf Kristersson. Erik Ullenhag blev ju ganska omtalad i den sk dataintrångsskandalen och följande kunde man läsa i DN ang. detta:

"Erik Ullenhag, då socialpolitisk fp-talesman, tog på förvåren 2006 emot information från Liberala ungdomsförbundets dåvarande pressekreterare Per Jodenius om socialdemokraternas planerade äldrekampanj. Information som Jodenius fått genom intrång på socialdemokraternas intranät Sapnet.

- Jag vet att Erik Ullenhag frågade mig hur uppgifterna kommit till mig, berättade Jodenius i Stockholms tingsrätt på tisdagen.

- Jag svarade något flytande. Och då sade han att "Okej, jag kanske inte vill veta?". Men han använde informationen jag givit honom. Och han återkom i april och ville ha mer uppgifter om socialdemokraternas valstrategi.

- Jag hade ingen aning om att dataintrång hade skett förrän den nyheten kom i valrörelsen. Där­emot har jag och även andra anledning att vara självkritiska till att vi inte närmare funderade på var informationen kom ifrån, säger Erik Ullenhag till DN."

Har han hört den om tomten också tro?

Men intrång kanske är meriterande även när det gäller integration? Reinfeldt anser tydligen detta iaf.

Det andra namnet, Ulf Kristersson blev ju världsberömd i sitt engagemang för de socialt utsatta i Stockholm då han tillskansade sig själv en lägenhet i attraktivt läge på deras bekostnad. Tydligen meriterande det också eftersom han nu får ersätta Husmark-Persson i regeringen. Tala om att välja mellan pest och kolera!

Annars känns det ju väldigt bra att äntligen få slippa Mats Odell (KD)! Ett litet ljus i mörkret trots allt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0