Ut i kylan!

Fredag kväll efter jobbet kom jag ut till en bil med snö på bakrutan. Vintern är här. Men det är många med mig som gått ut i kylan just nu. Thomas Bodström t.ex. Han tog "bonnpermis" till det solidariska USA och åkte rakt ut i kylan. Kan inte påstå att jag kommer att sakna honom i riksdagsdebatterna precis. Tycker att han lagt sig till med en förbannat arogant översittarmentalitet som definitivt inte gör det enklare för väljarna att förstå budskapet. Sen låg han ju bakom det s.k. Bodströmsamhället som jag definitivt inte är någon anhängare av. Ha det så bra Bodström och stanna gärna några extra år "over there".
Ett helt gäng som också åkt rakt ut i kylan är 418 försvarsanställda som inte skrivit på nytt anställningskontrakt som skulle tvinga dem att göra utlandstjänstgöring. Kan detta vara lagligt överhuvudtaget? Vad stod det egentligen i deras ursprungliga anställningsavtal och vem har ensidigt rätten att bestämma att dessa helt plötsligt inte skall gälla längre? Skall bli intressant att se hur det civila näringslivet kommer att spinna vidare på de signaler som Alliansstatsmakten nu sänder ut? Rent ut sagt för djävligt att behandla folk på detta sätt!


Kommentarer
Postat av: Jörgen Larsson

Ja, detta är bedrövligt!!



Att de sägs upp är väl försvarsledningen och högkvarterat ansvariga för?



Men vill man kan man alltid skylla på alliansen. Men jag tror inte det är hela sanningen. Jag tror att försvarsledningen kan fatta egna beslut!!



Ditt alliansspöke är inte boven i alla draman!!

2010-10-16 @ 13:50:23
Postat av: Oven

Ja jag misstänker att du tror på tomten också Jörgen, trots att han är röd.

2010-10-16 @ 20:19:56
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/
Postat av: Jörgen Larsson

Nästa poäng där!!



Du väljer att avstå svara för du vet att min tolkning av beslutet ligger i sanningens riktning!!



Ungefär som om det blir uppsägningar på din arbetsplats så är det alliansens fel??



Nä, så är det ju inte alltid! Och när det är det så syns det tydligt!!



Tror inte på tomten men gillar honom! Precis dom med dig! Tro inte på dina teorier med uppskattar dig!!

2010-10-16 @ 21:52:06
Postat av: Oven

Inte alls Jörgen. Det är min fulla övertygelse att detta redan fanns med som ett led i Alliansens förändring till yrkesförsvar. Allt annat vore enbart naivt att tro när det gäller dem.

2010-10-16 @ 23:34:12
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/
Postat av: Pettersson

Ännu en skandalös grej tycker jag var hans argument och försvar. Många unga kommer få det svårt inom politiken osv. Jag förstår inte riktigt? Ung? Bodströmsamhället o dess datalagring? Jag ser inte Bodström som vare sig ung eller socialdemokrat, att Sahlin har denne som en av sina toppkandidater är o förblir för mig totalt obegripligt! Varför ska denne galning åtnjuta riksdagsfördelar? Nej ut med det gamla o in med det nya tycker jag! Drygt 16000 stockholmare hade personröstat på denne övervakningsguru. Undrar hur dessa väljare känner nu?

2010-10-17 @ 03:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0