Ohlys sista sommartal i Gnesta?

En avspänd Lars Ohly sommartalade i Gnesta enl. Aftonbladet. Det tycker jag han är värd! Ett tal utan att behöva känna ngn press måste ha känts lite som en slags politisk drömsemester. Skönt att se att han ämnar fortsätta arbeta politiskt, han behövs.
Annars var det lite kul att läsa en av kommentarerna i anslutning till artikeln. Den var ju inte helt korrekt då den grundade sig på felaktigheten att Ohly grät när muren föll, men den sa ändå vad jag tror många håller med om idag, iaf två av raderna.

" Men det lustiga var att när Berlinmuren raderades hade Lars rätt, som alla vet så grät han. Det var faktiskt då alla beskymrerna startade i Europa. "

Det ligger en hel del i dessa rader tycker jag. Orsakerna skall jag inte spekulera allt för djupt i just nu, men att den nyliberala kapitalismen var snabba att utnyttja situationen för egen vinning utan att ta hänsyn till konsekvenserna för andra anser jag definitivt är en av de stösta orsakerna. Men självförtroendet verkar sjunka i takt med att kriserna nu verkar avlösa varandra!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13463662.ab




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0